Senin, 06 Januari 2020

CARA MERAWAT KAKI ANDA KERING DAN KUSAM?



Kulit kering serta bersisik seringkali berlaku di bahagian kaki. Di antara simptom-simptom berlakunya kaki kering serta kusam adalah:

Kaki terasa kasar
Retak-retak putih tercipta seolah-olah sisik ikan pada kulit sepatu safety bisa menjadi solusi untuk kamu.

Oleh hal yang demikian, pilihan untuk satu orang individu kenakan kasut ialah terhad walau punya sepasang kaki yang panjang serta cantik.

Di antara unsur kaki kering serta kusam ialah:

Obesiti
Penentuan kasut yang tidak cocok
Kurang air serta zat pada tubuh
Untuk pengetahuan semua, seringkali mandi atau berendam dengan memakai air yang dipanaskan dapat memberi pada unsur kaki kering serta kusam. Ini kerana, sel kulit bisa menjadi kering.

Panduan menjaga kaki kering serta kusam

Pemakaian sabun
Sabun berperan bersihkan kulit dari kotoran. Tapi, sabun memengaruhi kelembaban kulit. Sabun buku condong membikinkan kulit jadi makin kering serta bersisik khususnya pada kaki. Kamu dianjurkan untuk memakai sabun berupa gel atau cecair.
Kamu dianjurkan untuk keringkan kaki memakai tuala terlebih dulu sesudah mencucinya. Dari sisi penentuan tipe tuala, ialah digalakkan memakai tuala dibanding kapas.
Kamu dinasihatkan memakai produk pengamanan kaki yang mengandungi bahan seperti aloevera, ekstrak Ylang Ylang ( bunga kenanga), AHA & BHA untuk menjaga kaki kering serta kusam. Banyak orang menggunakan Losyen “baby” untuk menjaga kaki kering. Tetapi tahukah kamu bahawa dia tidak memberikan impak atau kesan-kesan pada kaki kamu.
Minum air masak atau air mineral yang cukup. Ini kerana, air dapat mengekalkan kelembaban kulit dari dalam. Kuantiti air yang digalakkan adalah minimal 8 gelas satu hari. (1 liter air =25kg)kaki kering serta kusam
Pemakaian kasut sangat dititikberatkan. Penentuan kasut yang sesuai dengan menolong untuk jaga kesihatan kaki. Elakkan menggunakan kasut yang berupa tirus di depan agar kaki tidak jadi begitu sempit serta sulit untuk bernafas.

Diluar itu, ada langkah menjaga kaki kering serta kusam dengan semulajadi kira-kira berlaku tanda-tanda itu. Antaranya adalah:

Mentimun
Peranan mentimun dapat melembutkan kulit. Sama dengan pemakaian dari muka, mentimun ini dihiris nipis lalu ditempatkan di kaki sepanjang beberapa minit. Selanjutnya kaki akan dibasuh memakai air bersih
Limau nipis
Limau nipis bisa hilangkan kesan-kesan hitam pada kaki. Triknya dengan merendam kaki di di air yang bersatu dengan limau nipis yang dihiris.
Pisang
Dengan memakai apa sahaja tipe pisang, ianya dihancurkan hingga lumat. Selanjutnya disapukan pada bahagian kaki yang kering, dibiarkan sepanjang beberapa minit serta basuh hingga bersih.
Avocado
avocado dapat memberikan kelembaban pada kulit kering terhitung kulit kaki. Sama saperti pisang, isi buah avocado ini dihancurkan hingga lumat serta disapu ke bahagian kaki yang memiliki masalah. Sesudah beberapa minit, kaki dibasuh memakai air bersih.
Susu
Kelebihan susu adalah dapat hilangkan rasa gatal karena kulit kering kerana mengandungi agen anti inflamasi. Triknya dengan memakai susu yang disejukkan, lau digosok-gosokkan pada kaki dengan memakai tuala yang lembut sepanjang lima minit
kaki kering serta kusamkaki kering serta kusam

Justeru, pengamanan kaki sangatlah penting sepertimana pengamanan pada anggota tubuh lainnya. Kaki yang sihat, bersih serta cantik dapat meningkatkan daya kepercayaan diri dalam berfesyen dan personaliti satu orang individu. Selain itu, dengan mengamalkan panduan langkah menjaga kaki kering & kusam yang benar dapat memberikan kesan-kesan yang paling baik untuk mengelakkan berlangsungnya simptom-simptom itu.

Dengan masa jaman yang repot, tanpa waktu, kebanyakan kerja. Curio Spa menolong dengan tawarkan servis rawatan tapak kaki dan produk pengamanan kaki di rumah. , promo paling baru kami Heavenly Pampering #curiobestseller pasti menjaga kaki kering & kusam dengan terkesan.

0 komentar:

Posting Komentar